Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Lundapers!

Av Martin Anderberg - 10 maj 2009 20:39

Igår gick det som smort!

En minut snabbare än förra året och pers på milen. 38,59 är fortfarande ingen supertid men iallafall ett kvitto på att vinterträningen gjort nytta.

Om jag fortsätter att kapa en minut om året så kan jag nog vinna någongång runt 2018:)

Jag vann damklassen:)

Målet var att springa 4min/km första halvan och sen se om jag hade krafter kvar att trycka lite sista fem.

Grejen med Lundaloppet är att första km är grymt lättlöpt. Precis som förra året öppnade jag på 3,35. Till skillnad mot i fjor var att nu visste jag att det tempot inte skulle hålla. Jag stannade nästan upp och körde 4min tempo fram till 8km. Sen ökade jag lite och sprang imål på 38,59. Måste erkänna att det inte var speciellt jobbigt heller.

Kvällen tillbringades med goda vänner. Linda hade fixat ihop en vin- och ostprovning.  Jag var inte helt fokuserad. Mest nöjd över att dricka och äta gott.

Morgonen idag var lite seg men mina föräldrar hade lovat att passa pojkarna ett par timmar så landsvägarna kallade på mig. Martin..martin..martin..

Jag och Daniel cyklade 3,5h. 9,5mil i varierande tempo. Fantastiskt trevligt.

Ända minuset var en framhjulspunka i Flyinge. Tänkte ta en bild men ni fattar va? Punka-slangbyte.

Väl hemma blev det morotskaka och kaffe på gården.

Idag sa T "dumma pappa" för första gången. Here we go.

Här kommer en bild på Daniel. Vill ni se fler är det bara att höra av sig:)


 
 
Ingen bild

Rapsfältens beskyddare

10 maj 2009 21:23

Han den där Daniel var en riktig hunk! Kan du inte lägga ut fler bilder på honom?!?

 
Ingen bild

camilla

10 maj 2009 22:00

skitbra jobbat på LL :)! Snart får man akta sig....men en sak förstår jag inte. Varför ska ni män alltid tävla i damklassen :)???? Sen tycker jag det är taskigt att inte fråga mig om jag ville följa med och cykla...jag cyklar alltid på söndagar :)! Keep that in mind.

 
Ingen bild

Martin

10 maj 2009 22:03

Det finns en film också...

 
Ingen bild

Martin

10 maj 2009 22:09

Daniel borde ha koll på dina cykeldagar. Slå på honom. Cyklar inte du varje dag föresten?
Hur gick det för Patrik "Coldplay!!!"?
Tessan slog mig förra året så det var roligt att ge igen:)

 
Ingen bild

Fredde

10 maj 2009 22:24

Tjenare! Tack för lycka tillet :) men det blev inget tävlande, vi körde ett stenhårt träningspass dagen innan, så det blev bara träning på söndagen oxå.
Gött att du persa!

 
Ingen bild

Sofie

11 maj 2009 08:08

Grattis till Lundaloppet, ska bli kul att följa dig i sommar och se hur det går :)

 
Ingen bild

Patrik Coldplay

12 maj 2009 23:15

För Patrik Coldplay gick det enligt planerna, persade med 11 minuter eller en 20% förbättring från föregående år och jag räknar med att förbättre mig lika mycket tills nästa år. Fin blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin Anderberg - 11 juni 2009 18:21

En måste bort! Nu läggs mitt bloggande på is. Eller iallafall blir det högst sporadiskt under sommaren. Logga in nån gång då och då och kolla läget. Här kommer några coola bilder från göteborg. Sofie Nilsson har tagit dom. Ha en skön sommar alla glad...

Av Martin Anderberg - 1 juni 2009 22:00

Nyss hemkommen från en cykeltur med Tobbe, Fredde, Tove, Sofie, Angela och Marianne. Vi körde Toves berömda tempobana. Det var första gången för mig. Jag gav allt och syran sprutade fint. Både Tobbe och Fredde var dock snabbare än jag. Kan tempocykl...

Av Martin Anderberg - 26 maj 2009 21:56

kommer en annan dag. Men jag hade vissa tankar en bit in i loppet. Efter 3,31 på första kilometern och 7,08 efter två fanns det två val. Dåliga tankar eller bra tankar. Idag, för en gångs skull, blev det bra tankar. "Hellre dör jag än släpper Tessan!...

Av Martin Anderberg - 24 maj 2009 20:50

I fredags fyllde Nils 1 år. Han fick smörgås och juice på sängen och var helnöjd. Vi hade en härlig dag tillsammans hela familjen men tyvärr slutade den med blod och tårar. Strax innan läggdax snubblade Nils över en av sina leksaker och spräckte und...

Av Martin Anderberg - 21 maj 2009 08:57

Nu får jag ta tag i det här. Det räcker med en vilodag för att man ska tappa greppet om träningen. Jag är fullt medveten om att jag inte skulle hålla många veckor utan att vila. Varken mentalt eller rent fysiskt. Framförallt det mentala är viktigt. V...

Ovido - Quiz & Flashcards