Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Martin Anderberg - 4 maj 2009 20:35

En ganska tråkig dag slutade på bästa sätt. Simning byttes mot 65min löpning på Bulltofta och Sege golfbana. Hjärtat svarade som det skulle.

Nu avocadosoppa och vin.

Imorgon väntar morgonsimning och senare ett par timmar på cykeln.

Håller tummarna för solsken.


Av Martin Anderberg - 4 maj 2009 12:28

Alla mina prover var perfekta!

Men jag ska "inte belasta kroppen så mycket" men ändå "träna så mycket du orkar" för jag "är ju inte 20 längre men inte heller 40 eller 50."

Trots att mina prover inte visade några brister kunde jag gott dricka lite mer mjölk och sola lite. Mer mjölk rimmar illa med rekommendationerna i Cordains/Friels "The Paleo Diet for Athletes" så det är tur att jag fick kalciumtabletter på recept:) Kalcium och magnesium ska nu provas i en månad. (Trots perfekta provresultat?)

I övrigt har jag och pojkarna varit ute på stan ett par timmar. Den nya lekplatsen vid lugnets cykelrondell(som för övrigt är malmös krångligaste cykelställe) är en riktig höjdare. Ett bra alternativ när man vill ha en lite lugnare lekplats än den bakom brandstationen. T fick sig en rejäl flygtur när han var lite väl frimodig på gungorna. Inga brutna armar:)

Var även inne på ROCKS på Triangeln för att hälsa på farfarn men tyvärr hade han inte börjat ännu.

Klämde lite på nya Dylanskivan men kände mig inte så rik idag.


Magnoy undrar vilka tävlingar jag planerar i sommar.

1. Lundaloppet 10km (löp)

2. Gran Fondo Eslöv 137km (cykel)

3. Blodomloppet 10km (löp)

4. Göteborg Olympisk (tri) krockar dock med öppet hus på Ts dagis.

5. Malmö 10K (löp)

6. Säter Olympisk (tri)

7. Sövde sprint (tri)

8. SPRINT SM Hallstahammar (tri)

9. Tossebergsklättens bergstempo 2km! rakt upp! (cykel)

10. Sundbyholm Olympisk/Granan Sprint/Åhus Sprint (samma helg. beror på var vi befinner oss just då.) (tri)

11. OLYMPISKT SM Stockholm (tri)

12. DUTHLON SM när? var? (här har jag ju ett lag-guld att försvara!) (duathlon)


Ikväll ska jag till Lindängen och simma. (för det är jag inte så bra på.)


M.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards