Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

"Äta, träna, skita, sova."

Av Martin Anderberg - 12 maj 2009 20:37

När jag gick på gymnasiet levde jag och min kompis Emil under den devisen.

"Äta, träna, skita, sova." Emil förde statistik över toaletterna på Pildammskolan. Vi hade namn på toaletterna. Pisserian och Gulddassen.

Emil var en av sveriges bästa höjdhoppare, jag sprang 300m Häck och jag var inte en av sveriges bästa.

Emil är nu fotograf, bor med sin förtjusande Emma och bedårande dotter Tekla. Emil springer 1000ingar på tisdagar när han inte har håll;)

Idag har jag haft en fantastisk "äta, träna, skita, sova" -dag.

Började med att simma en timme. Bla 11(eller10)ggr 200m. Jag hade med kameran och det tyckte Daniel och Camilla var jätteroligt. Kolla Camilla längst ner. Hon tycker det är lite kallt på Aq-va-kul så hon har alltid våtdräkt.

När jag kom hem åt jag frukost och sen gick jag och Nils och sov middag.

På eftermiddagen joggade vi 1,30h.

Nils i sin BabyJogger, jag i mina Nike.


 
 
Micke Selvin

Micke Selvin

13 maj 2009 13:26

Ännu en trevlig blogg att lägga till min länklista. Särskilt intressant då jag precis fått barn. Hoppas det är OK att jag länkar?

http://www.mickeselvin.se

 
Ingen bild

Martin

13 maj 2009 14:09

Klart att det OK att du länkar.
Grattis till er flicka! Vi möts i Göteborg.

 
Ingen bild

Emil

13 maj 2009 19:32

Tack för fina ord

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin Anderberg - 11 juni 2009 18:21

En måste bort! Nu läggs mitt bloggande på is. Eller iallafall blir det högst sporadiskt under sommaren. Logga in nån gång då och då och kolla läget. Här kommer några coola bilder från göteborg. Sofie Nilsson har tagit dom. Ha en skön sommar alla glad...

Av Martin Anderberg - 1 juni 2009 22:00

Nyss hemkommen från en cykeltur med Tobbe, Fredde, Tove, Sofie, Angela och Marianne. Vi körde Toves berömda tempobana. Det var första gången för mig. Jag gav allt och syran sprutade fint. Både Tobbe och Fredde var dock snabbare än jag. Kan tempocykl...

Av Martin Anderberg - 26 maj 2009 21:56

kommer en annan dag. Men jag hade vissa tankar en bit in i loppet. Efter 3,31 på första kilometern och 7,08 efter två fanns det två val. Dåliga tankar eller bra tankar. Idag, för en gångs skull, blev det bra tankar. "Hellre dör jag än släpper Tessan!...

Av Martin Anderberg - 24 maj 2009 20:50

I fredags fyllde Nils 1 år. Han fick smörgås och juice på sängen och var helnöjd. Vi hade en härlig dag tillsammans hela familjen men tyvärr slutade den med blod och tårar. Strax innan läggdax snubblade Nils över en av sina leksaker och spräckte und...

Av Martin Anderberg - 21 maj 2009 08:57

Nu får jag ta tag i det här. Det räcker med en vilodag för att man ska tappa greppet om träningen. Jag är fullt medveten om att jag inte skulle hålla många veckor utan att vila. Varken mentalt eller rent fysiskt. Framförallt det mentala är viktigt. V...

Ovido - Quiz & Flashcards